I lande som Myanmar, Nepal, Vietnam og Laos bor der kristne i landsbyer, som ligger langt væk fra asfalterede veje og store byer. Det er kristne, som sjældent møder andre end dem, der bor i deres landsby. Deres adgang til kristen litteratur og ny bibelundervisning er stærkt begrænset.

Men de er ikke alene.

Open Doors støtter lokale evangelister i de nævnte lande, som ofrer deres trygge liv med familien, for at tage på lange risikable rejser, så kristne i fjerne landsbyer kan få fornyet tro, og så de kan mærke, at de ikke er alene.

Med Risikable Rejser sætter vi fokus på de mennesker, der forlader deres familier i flere dage ad gangen for at tjene Gud. Vi fortæller Cho*, Rabin*, Sang*, Barnabas* og Maixays* egne vidnesbyrd og deres beretninger om deres arbejde.

Læs alle historierne


Cho

Når Cho rejser ud, beder hans kone og børn om, at han må komme levende hjem. Familiens bøn og forbøn fra kristne i hele verden holder Cho kørende.


Giv en gave

Med din støtte kan vi nå ud til kristne i fjerntliggende landsbyer.

Skriv projektnummeret 5042 i tekstfeltet

Støt på Mobilepay

90258

Lav bankoverførsel

1551-3894622

Overfinansieres et projekt, bruger vi din gave, hvor nøden er størst.

Med din støtte kan vi hjælpe:

For 300 kr. kan tre forfulgte kristne i Egypten får en måneds medicinsk behandling og støtte

For 525 kr. kan unge kristne, som arbejder i stenbruddene, få et studie- og fællesskabsforløb, som styrker dem i deres tro.

For 750 kr. kan en forfulgt kristen familie få et mikrolån, så de kan etablere en virksomhed, der sikrer familien økonomisk.


Rabin

Rabins rejser er ofte fysisk udmattende, men når han er på det yderste af, hvad han kan klare, minder Gud ham om, at hans arbejde ikke er forgæves.


Bed

Stå sammen med asiatiske kristne i bøn.

  • Bed om Guds beskyttelse over de kristne i Myanmar, hvor der er borgerkrig.

  • Bed om, at dem der på forskellige måder forfølger de kristne, må opleve Guds kærlighed i deres møder med kristne.

  • Bed om Guds beskyttelse over vores partnere, når de er på deres risikable rejser.


Sang

Sang var kun 14 år, da han trodsede sin far og blev kristen. Både Sang og resten af familien fik farens vrede at mærke – indtil der skete et mirakel.


Bed

Når vi spørger forfulgte kristne, hvordan vi kan hjælpe, svarer de først og fremmest: ”Bed sammen med os.” Vær med i forbønnen for forfulgte kristne i Asien.

I vores bedekalender, finder du et bedeemne til hver dag.


Maixay

I to år efter sin søns død opgav Maixay sin tro, men hans kirkelederes vedholdenhed fik ham tilbage til Gud. Nu er det årsagen til, at han hjælper andre.


Barnabas

Barnabas startede en utraditionel bibelskole. Selvom den består af flere tusind elever, har de aldrig været samlet ét sted.